| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
چگونه یک تیم قدرتمند تشکیل بدهیم؟
برخی از تیم ها محیط کاری بسیار مناسبی را برای سایر هم تیمی های خود فرآهم میکنند که منجر میشود که از همکاری و کار کردن در این محیطها لذت ببرند.
این در حالی است که کار کردن در برخی دیگر از تیم ها یا شرکتها بسیار رنجآور است و اعضای تیم برای پایان رسیدن زمان همکاری خود لحظهشماری میکنند.
ویژگی یک محیط کاریِ خوب چیست؟
هرچند ارائه نوعی لیست جامع در این مورد ممکن نیست، اما برخی از ویژگیهایی که یک محیط کار را برای کار کردن لذتبخش میکنند عبارتاند از:
1در محیطهای کاری خوب عدالت برقرار است. در این محیطها هم تیمی ها احساس برابری میکنند و تبعیض میان آنها وجود دارند. در این محیطها پاداش و فرصتها به شکل برابر قابل دسترس هستند و به درخواستها به شکل عادلانه رسیدگی میشود.
2حاکمیت اخلاق: در محیطهای کاری خوب، صراحت، شفافیت و اعتماد حاکم است. در محیطها اخلاق حرف اول را میزند. افراد فرصت گفتگو دارند و احترام متقابل میان آنها حکمفرماست.
3مشارکت: در محیطهای کاری خوب، اعضای تیم همپای رهبران شناخته و بینشِ کامل و دقیقی از مأموریت، اهداف و مختصات سازمان و برنامههای آن دارند. سایر اعضای تیم در تصمیمگیریها مهم مشارکت داده میشوند.
4محیطهای کاری خوب، محیطی امن برای کار کردن هستند. در این محیطها افراد به واسطه کار کردن دچار آسیبهای جبرانناپذیر جسمانی و روانی نمیشوند و در صورتی که به آنها آسیبی وارد شود، رهبران و سایر اعضا از آنها حمایت کامل میکند.
5حس افتخار: محیط کاری خوب محیطی است که فرد به کار کردن در آن محیط افتخار میکند. در این محیطها افراد از کارکردن لذت میبرند.
كانال تلگرامي ما
https://t.me/eshghepool
تعریفی از مدل مفهومی شهر هوشمند
ده سال پیش، سازمان ملل متحد اعلام کرد که نژاد انسان به نقطه اوج خود رسیده است. سال 2007 سالی بود که بیش از 50 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کردند. امروزه این نسبت بسیار بالاتر است و تنها مفهوم قابل تصور برای میلیاردها زندگی شهری است.
خوشبختانه استاندارد جدید ISO / IEC می تواند این رشد در حال پیشرفت را مطمئن و متداوم سازد.
اگر یک چیز واحد وجود داشته باشند که بیشتر مردم با آن موافق باشند آن است که شهرها باید هوشمند باشند. شهرها نیاز به این دارند که از ابتدا، در صورت امکان، از قبل طراحی شده باشند و رشد و توسعه مداوم آنها نیز باید هوشمندانه باشد. اما پیدا کردن یک مفهوم مشترک که در واقع شهر هوشمند چه هست، بسیار سخت تر است. این جایی است که ISO / IEC JTC1 وارد می شود.
در قلب استاندادهای شناخته شده و گسترده ترین استاندارد ICT در جهان، ISO/IEC ، یک استاندارد بین المللی جدید را توسعه داده است که مفاهیم ضروری را ارائه می دهد. این اجزای نامشهود زندگی شهری ، چیزهایی مانند مکان، جامعه، خدمات و منابع است.مدل مفهومی شهر هوشمند ISO / IEC 30182- راهنمایی برای ایجاد یک مدل جهت قابلیت همکاری داده ها منتشر شده در می2017،در مدل شهر هوشمند (SCCM) راهنمایی ارائه می دهد. علاوه بر تعریف این مفاهیم، ISO / IEC 30182 روابط بین آنها مانند منابع سازمان و یا یک رویداد در یک مکان را نیز تعریف می کند.
درست همانطور که هیچ شهر تنهایی وجود ندارد که تعریف کند کدام شهرها کلی هستند، هیچ نقشه ای هم به تنهایی برای یک شهر هوشمند وجود ندارد که بتواند در همه بخش ها اعمال شود. اما #ISOIEC30182 ، با ارائه یک مدل مفهومی، اشتراک ایده ها، اطلاعات و راه حل ها را تسهیل می کند. این بدان معنی است که بهبود گردش ، کاهش آلودگی، اطلاعات سریعتر و افراد باهوشتر و شادتر با یکدیگر هم به لحاظ فیزیکی و هم به صورت یکپارچه به عنوان یک جامعه در ارتباط هستند.
یکی از اهداف استاندارد بین المللی این است که از استفاده فعلی داده ها به عنوان یک تسهیل کننده خدمات شهری فراتر باشد. هدف این است که تصمیم گیرندگان را تشویق کنند تا استفاده مجدد از داده ها را به عنوان یک منبع برای نوآوری جهت سیستم ها و خدمات آینده مورد بررسی قرار دهند. با بررسی برخی از بینش های مختلف (عملیاتی، انتقادی، تحلیلی و استراتژیک) ، ISO / IEC 30182ا با هر دو داده باز (مشترک تحت لایسنس باز) و داده بسته (که در آن امنیت و حریم خصوصی محتوا محافظت می شوند) ارتباط دارد. هنگامی که همان مدل مفهومی برای همه اعمال شود، می توان از همان مسیری که آمار و تجزیه و تحلیل از داده های عملیاتی استخراج شده،پیگیری شود و تاثیر تصمیمات استراتژیک را مشاهده کند.
استاندارد ISO / IEC 30182 دارای برنامه های ضروری و کاربردی دنیای واقعی می باشد که در مورد اینکه زندگی شهری چگونه هوشمند تر می شود صحبت می کند. این پرسش که هوشمندانه ترین راه برای به هم پیوستن جمعیت و استفاده بهینه از منابع چیست؟ ابزاری برای تسهیل این بحث و یکی از مهمترین موضوعات سیاره ما بوده است.
کانال تلگرامی عشق پول کلیک کنید
در عصر تلگرام، چگونه بیزنسی پرسود داشته باشیم؟
وارد عصر تلگرام شدهایم. عصر تلگرام یعنی که قبلا مدیرعامل یک شرکت فقط در برابر هیاتمدیره و مجمع پاسخگو بود. ولی الان به افکار عمومی هم باید پاسخگو باشد. عصر تلگرام یعنی اینکه همه چیز در رصد و نگاه همه هست. واکنشی که جامعه در مقابل فیشهای حقوقی نشان داد، در شرایطی بود که بسیاری از این پرداختها وفق قانون بود؛ ولی در مقابل دیدگاه افکار عمومی مشروعیت نداشت. از این رو مشروعیت افکار عمومی در فرهنگ تلگرام، بر قانون، غالب شد و قانون، متناسب با خواسته افکار عمومی با فوریت اصلاح شد. فقط فرهنگ تلگرام در حوزه دیدهبانی نیست که در قالب آن، همه چیز در رصد و نگاه باشد. در حوزه اقتصاد هم این اتفاق افتاده است. در حقیقت جامعه جدیدی متولد شده است.
هماکنون بسیاری از کسبوکارها را شاهد هستیم که بر بستر تلگرام شکل گرفته است و با استقبال قابل توجه مشتریان مواجه شده است. این کسبوکارها به واسطه حذف برخی موارد هزینهزا در کسبوکار نظیر هزینه مغازهداری و… محصول یا خدمات را به شکل بسیار ارزانتری در اختیار مخاطب قرار میدهند و همین باعث میشود بسیاری از کسبکارهای سنتی با رکود مواجه شوند و نتوانند محصولات خود را به شکل سابق، بفروشند. در واقع، اینترنت، به صورت اعم و تلگرام به صورت اخص، شرایط بسیار سنتی کسبوکار را دارد در ابعادی بسیار قابل توجه، متحول میکند.
تلگرام در حوزه بیزنس این پیام را دارد منتقل میکند که هر کارخانهای برای فروش کالایش بهتر است که یک کانال در تلگرام داشته باشد و این به معنای نابودی نمایندگی است. عصر نمایندگی در ایران دارد آخرین نفسهایش را میکشد و ما در این حوزه به پایان نزدیکتریم تا به آغاز. شرکتهایی که برای فروش همچنان به سبک کهنه و قرون وسطایی تکیه دارند، که به عنوان نماد بیزنس در فناوری موج دوم شناخته میشوند، دارند فروش را به فضای مجازی واگذار میکنند.
تلگرام بخشی از تغییرات اقتصادی را در ایران دارد نمایندگی میکند و نماد کامل تغییرات نیست.
تلگرام بخشی از تغییراتی است که اتفاق افتاده است. در واقع، با سقوط قیمت نفت، اقتصاد ایران به فاز جدیدی وارد شد و در واقع، سقوط قیمت نفت ورود به فناوری موج چهارم را تسریع کرد. در این میان، بعضی از بخشها در ایران برای اینکه خودشان را با این شرایط تطبیق دهند، حداقل به چهار سال زمان نیاز دارند. به عنوان مثال، کسی که وارد بخش مسکن میشود، فرضا به عنوان آغاز سرمایهگذاری در این بخش تا خروج از آن، که فروش واحد باشد، به یک دوره زمانی حدود سه تا چهارساله نیاز دارد و این در شرایطی است که دامنه تغییرات میطلبد که واکنشها به تغییرات، آنی باشد و بخش مسکن که به چهار سال زمان نیاز دارد، از قافله زمانه عقب مانده و هزینهاش را دارد پرداخت میکند.
بانکها هم برای اینکه خودشان را با تغییرات سازگار کنند به چهار سال زمان نیاز دارند. چون بسیاری از سپردههای بانکها پنجساله است.
به این یفزایید سپردههای دوساله، سهساله، چهارساله و بسیاری از وامها را که طویلالمدت است. بانکها در ایران بهطور میانگین برای اینکه خودشان را با حادثهای که امروز اتفاق افتاده، تطبیق دهند به چهار سال زمان نیاز دارند و دو بخشی که به شدت از سرعت تغییرات اجتماعی عقب ماندهاند، بخش مسکن و بانکها هستند.
به این دلیل که طبیعت هر دو بخش، کند است و تغییرات را بعد از چهار سال میتواند جذب کند. این در حالی است که فرهنگ تلگرام، واکنش آنی طلب میکند. بنابراین پیامی که از درون این حرکت شنیده میشود این است که بیزنس در ایران بهتر است که سراغ کارهای دیربازده نرود. کارهای دیربازده بهخصوص اگر در ایران بخواهد در زمان طولانیتری نسبت به عرف جهانی انجام گیرد، محکوم به شکست از سرعت تکنولوژی میشود. فرهنگ موج چهارم بر سرعت شگفتانگیز در هر کاری تاکید دارد.
بنابراین سرمایهگذاریهایی که فاقد سرعت لازم باشند، توصیه نمیشود و بازگشت سرمایه اگر به زمان غیرمتعارف نیاز داشته باشد، از توجیه اقتصادی میافتد. صریحترین مثالش این است که در ایران در بخش انرژی، مزیت نسبی وجود دارد، اما طول عمر سرمایهگذاری در بخش انرژی ایران، حداقل چهار برابر طول عمر متعارف دنیاست و همین باعث شده سهم آن امروزه در بخش انرژی غیرمتعارف شود. یعنی ما در بخش انرژی مزیت نسبی داریم مشروط به اینکه بهرهوری زمانی را متناسب با جهان داشته باشیم. در واقع باید به این نکته توجه کرد که مزیت نسبی در این نیست که پروژهای که احداثش نیاز به یک سال و نیم زمان دارد، ما این را در شش سال احداث کنیم و باز هم توجیه اقتصادی داشته باشد. در این شرایط، آن پروژه که احتمال موفقیتش بالا بوده، به ورشکستگی میرسد
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
10 مورد از نبایدهای سرمایه گذاری در بازار سهام از نگاه فیلیپ فیشر
1-سهام شرکت ها را تحت تاثیر تبلیغات آن ها نخرید(مانند شرکت های تازه تاسیس بدون سابقه مشخص کاری که معمولا از طریق پذیره نویسی ثبت نام می کنند)
2-سهام خوب را فقط به خاطر آنکه در تالار فرعی(فرابورس)معامله می شوند،نادیده نگیرید.
3-سهام را فقط به خاطر رنگ و لعاب گزارش سالیانه آن نخرید(فقط به آمارهای مالی سالیانه شرکت توجه نکنید.)
4-فقط به نقش EPS در قیمت سهم توجه نکنید و رشد آینده آن را نیز در نظر بگیرید.اگر قیمت سهمی بالاست،مشخص کنید که آیا قیمت بالای آن به علت EPSزیاد سهم است یا پیش بینی رشد آن شرکت در آینده(مقایسه EPS و PEG)
5-به خاطر چند سنت ارزان تر،درخرید یک سهم عالی تعلل نکنید.
6-باتنوع بیش از حد در سبد سهام،برای خود استرس و دردسر درست نکنید
7-در سایه ترس از جنگ،از خرید سهام نهراسید.
8-تحت تاثیر آمارهای مالی سطحی و کم اهمیت قرار نگیرید.
9-درخرید سهام در حال رشد،زمان لازم برای سرمایه گذاری و قیمت رابه صورت توامان بررسی کنید.
10-دنباله رو عامه مردم نباشید
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
تعاریف و مفاهیم علمی استارت آپ
ترجمه واژه لاتين استارت آپ در منابع فارسی معمولا ◀️"شرکت نوپا"▶️ مي باشد. اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، حول این زمینهها شکل گرفتهاند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره میشود که استارت آپ باید در حوزه فن آوریهای نوین فعال باشد.
براي اينکه علمي تر صحبت کنيم در اینجا چند تعریف ارائه شده براي استارت آپ را در چند منبع معتبر با هم مرور میکنیم:
تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی
در دیکشنری وبستراستارت آپ یک کسب و کار جدید است (A New Business)
تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA)
کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد
تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک
سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس پذیر باشد شکل گرفته است
تعریف استارت آپ توسط اریک ریس
استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است
اما اگر دقيق تر نگاه کنيم برخي ويژگي ها در استارت آپ ها بيشتر به چشم مي خورد که شامل:
1 کسب و کاری که قصد دارد ارزش آفرین باشد.
2 کسب و کاری که پایداری برای اعضای آن دغدغه است و فرصت جو است اما فرصت طلب نیست.
3 کسب و کاری که الزاماً مقیاس پذیر نیست. اگر چه طبیعتاً مقیاس پذیری برای آن مزیت و مطلوب است.
پس اگر مادر یک خانواده کسب و کاری نوپایی ایجاد کند که فقط هزینه ماهیانه آنها را تامین کند و هرگز بزرگ نشود، همین که پایدار باشد، یک استارت آپ است.
4 کسب و کاری که ممکن است مبتنی بر تکنولوژی های نوین باشد یا نباشد.
5 کسب و کاری که هنوز در شرایط ابهام است و دوران نوزادی و کودکی خود را طی میکند.
بنابراین، اگر شکلهای خاصی از کسب و کار نوپا مد نظر ما باشد، آن را با صفات مربوطه ذکر خواهیم کرد. مثلاً ممکن است چنین اصطلاحاتی را به کار ببریم:
کسب و کار نوپا مبتنی بر تکنولوژی های نوین
استارت آپ مبتنی بر فن آوری اطلاعات
کسب و کار نوپای خانگی
کسب و کارهای نوپای آینده نگر
کسب و کارهای نوپای ایجادکننده تحول در بازار (Disruptive)
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
الکامپ چیست ؟...
نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان عرضه می گردد و فرصتی بی بدیل برای تبادل نظر و مذاکره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. دستاوردهای این تعاملات نقطه آغاز بسیاری از همکاری های تجاری و تکنولوژیکی فیمابین دست اندرکاران حوزه الکترونیک و کامپیوتر است که نقش معنی داری در تحرک بخشیدن به این حوزه ی صنعت و تولیدکنندگان و بازرگانان شاغل در آن ایفاء می نماید. گشایش های اخیر در حوزه ی بین الملل و اراده ملموس دولت، که خود نیز با پیگیری استقرار دولت الکترونیک در زمره ی بزرگترین مشتریان بالقوه این حوزه می باشد، در افزایش حضور صنایع کشور در عرصه های بین المللی، زمینه ی شکوفایی این حوزه از صنعت و فن آوری را بیش از پیش فراهم نموده و انتظار می رود دراین دوره نمایشگاه الکامپ که در فاصله 30 تیر تا 2 مرداد ماه 96 برگزار خواهد گردید، فرصتی تکرار نشدنی را در اختیار فعالان این حوزه در داخل و خارج کشور قرار دهد تا با یافتن مخاطبان بالقوه خود، سطح تعامل بین المللی خویش را بطور چشمگیری ارتقاء بخشند .
سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور برگزارکننده دوره بیست و سوم الکامپ با حمایت ارزشمند سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و مشارکت و حمایت موثر نهادها، انجمن ها و تشکل ها نهایت تلاش خود را بکار گرفته تا این دوره از نمایشگاه با کیفیت و نظم متفاوت برگزار گردد. امیدوار است بازخورد مشارکت کنندگان پس از برگزاری دوره بیست و سوم نیز موید همین امر باشد.
شایان ذکر می باشد در دوره گذشته این نمایشگاه 424 شرکت داخلی و خارجی و 250 شرکت در قالب استارت آپ در فضایی به مساحت 36500 متر مربع از 18کشور حضور داشتند که در طول برپایی نمایشگاه توانمندیهای خود را ارائه نمودند.
جهت ارتقاء سطح محتوای نمایشگاه همزمان با برپایی این رویداد مهم تعدادی نشست و میزگرد تخصصی در حوزه های مختلف با حضور اساتید برجسته بین المللی و چهره های ارزشمند داخلی نیز پیش بینی شده است همچنین با عنایت به استقبال چشمگیر استارت آپ ها در دوره قبل برنامه ریزی جهت حضور گسترده تر و برپایی سالن استارت آپ ها با رویکرد متفاوت نیز از برنامه های مهم این دوره می باشد.
با عنایت به ظرفیت و پتانسیل این نمایشگاه در حوزه های مختلف، شناسایی نیروی کار فعال و متخصص از طریق فراخوان عمومی و معرفی این افراد به شرکتها جهت جذب و ایجاد اشتغال یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده در این دوره از نمایشگاه می باشد که در قالب برپایی سالن اختصاصی تحت عنوان اشتغال شکل خواهد گرفت و شرکتها این امکان را خواهند داشت که از نزدیک با متخصصان و کارشناسان جویای کار مذاکره و نسبت به جذب این افراد اقدام نمایند.
حضور سازمان ها و نهاد های دولتی و معرفی خدمات دولت در حوزه های مختلف در قالب سالن دولت الکترونیک طبق سنوات گذشته نیز پیش بینی شده است و برنامه های جامعی جهت دعوت از مقامات و مسئولان بخش دولتی و خصوصی جهت حضور و بازدید از نمایشگاه در دستور کار ستاد قرار دارد.
کانال تلگرامی عشق پول کلیک کنید
تأثیر سرمایهگذاری در زندگی اجتماعی
همواره یکی از دغدغههای همیشگی افراد در زندگی خودشان، پس انداز و سرمایهگذاری بوده و هست. این نگرانیها در شرایط اقتصادی ناپایدار و متورم، بیشتر هم میشود. فرآیند و حبابهای موجود در سیستمهای مختلف انسان را بیشتر سردرگم میکند. نگاه و توجه به تجربیات تلخ افراد دور وبرمان هم به این دغدغه ها بیش از پیش میافزاید.
سوالات زیادی از پس ذهنمان عبور میکند که «این پس انداز ماحصل عمرمان است» چکار کنیم که نابود نشود؟ در کجا، چگونه، چطور ؟ پس اندازمان را مدیریت کنیم تا به زندگی اقتصادی و اجتماعیمان لطمهایی نزند.
از نقطه نظر مالی و در شرایط ناپایدار اقتصادی در هر سرمایهگذاری بایستی بازده و ریسک و امنیت سرمایهگذاری مورد توجه و مداقه قرار گیرد.
قبل از به کارگیری پسانداز باید ارکان سرمایهگذاری و مؤلفهها و بازارها و معایب و مزایای آنها را بشناسیم. بازارهای مختلف رسمی و غیررسمی، پولی و غیرپولی هرکدام شرایط خود را دارند و سرمایهگذاری در آنها مخاطرات خاص خود را دارد.
سرمایهگذاری در محیطهای غیر رسمی ممکن است دارای بازدهی بالایی باشد و بنابراین از جذابیت بالاتری برخوردار است. این موضوع بدون توجه به میزان سرمایه فقط مبتنی بر رفتارهای شخصی و هیجانی افراد صورت میپذیرد و عاقبت این کار هم گرفتار شدن در دام عملیات ‼️«ترفند ازیهای سیستمی» و مالباختگی خواهد بود. نمونهای از این نوع ترفندها «بازی پونزی» است که ریشه تاریخی دارد. این نوع ترفند یک عملیات در بازارهای سرمایهگذاری غیر رسمی است که از منظر مدیریت سرمایهگذاری تقریباً یک عملیات سرمایهگذاری غیرعقلائی است.
در این ترفند به سرمایهگذاران سودهایی پیشنهاد میشود که گذشتن از کنار آن کار سادهای نیست چرا که از حد متعارف جامعه بسیار بالاتر است و کما این که در ابتدای کار هم این سودها به سرمایهگذاران پرداخت میشود. در این شیوه سود سرمایهگذاران قبلی از سرمایهگذاران بعدی تأمین میشود و شخص یا مؤسسه سرمایهپذیر هیچ کار اقتصادی با پولهای دریافت شده انجام نمیدهد.
این گردش تا زمانی اتفاق میافتد که سرمایههای افراد وارد این پروسه میشوند و با کمتر شدن ورودی سرمایهها، مدیریت سیستم دچار اشکال میشود و ناگهان مروج سیستم ناپدید میشود و همۀ سرمایهگذاران بلاتکلیف میشوند و احتمالاً مال باخته، اگر هم تلاشی بکنند فقط میتوانند با صرف وقت و هزینه و انرژی پس از مدتی به اصل سرمایه خود دسترسی پیدا کند.
‼️پس مواظب رفتار سرمایهگذاری خود باشید.
این تفکر که بایستی پساندازهایمان را سرمایهگذاری کنیم تا هم خودمان و هم اقتصاد و هم اجتماع منتفع شود. تفکر صحیحی است اما چگونگی آن بسیار مهم است. اگر این کار درست مدیریت نشود در دام ترفندها و حقهبازیهای کاذب سودجویان قرار خواهیم گرفت.
هنگام سرمایهگذاری بایستی « هوشمندانه » رفتار کرد. عواملی همچون تجزیه و تحلیل اطلاعات، بازده و ریسک، انتخاب_درست، زمان -مناسب و اطلاع از قوانین و مقررات موضوع کشور و به ویژه امنیت سرمایهگذاری باید مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.
به نظر میرسد مهمترین انگیزه سرمایهگذاری، سودآوری است و برای به دست آوردن سود بایستی سرمایهگذاری مناسب صورت پذیرد تا آثار اقتصادی (شکوفایی)، اجتماعی(بهرهمندی از زندگی بهتر) و حفظ ارزش پول (قدرت پول) پدیدار و پایدار گردد. در این میان رابطه بین نقدینگی و سودآوری هم دارای اهمیت است. بعضی از سرمایهگذاریها ممکن است بازده اغواکنندهای داشته باشد اما تضمین و امنیت بالایی ندارند و به عبارت دیگر پرریسک هستند.
به هرحال چرخش وجوه نقد به عنوان پسانداز در جهت سرمایهگذاری با توجه به هزینه عدم النفع نیاز به سیاست (تدبیر) اداره وجوه شخص دارد.
و امّا:به نظر اینجانب قبل از اینکه برای وجوه مازاد خود (پسانداز) تصمیمگیری نماییم بایستی ابتدائاً بروی خودمان سرمایهگذاری کنیم. آنچه که تحت عنوان SI ( سرمایهگذاری بروی خود ) از آن نام برده میشود. باید پذیرفت این ذهن ماست که سرمایه را خلق میکند و عوامل بیرونی، کمتر تأثیرگذار خواهند بود. هراندازه که روی ذهنمان سرمایهگذاری کنیم سرمایهگذاریهایمان افزایش خواهد یافت.
با مطالعه سرگذشت و زندگینامه افراد موفق در این حوزه احتمالاً به این نتیجه میرسیم که بایستی اولاً ذهنمان را آماده نماییم سپس دانش، تخصص و مهارت (روش مواجه با مشکلات) را به دست آوریم و با « هیپنوتیزم عملی » آن را ملکه ذهنمان کنیم و با روش بنچ مارک (BM) باورهای غلط خود را به باورهای واقعی تبدیل کنیم تا با (SI) مطلوب به نتایج قابل قبولتری دست یابیم.
کانال تلگرامی عشق پول کلیک کنید
9 فن علمی برای داشتن یک مذاکره موفق :
انسان موجودی اجتماعی است و تقریبا تمام منافعش ارتباط مستقیمی با نحوهی مذاکره و گفتگو با دنیای پیرامونش دارد. هر فردی در مذاکره معمولا تلاش میکند تا امتیازاتی را به دست بیاورد و قطعا مذاکرهای موفق است که شما بتوانید امتیاز بیشتری بهدست بیاورید و کمترین امتیاز را به طرف مقابل خود بدهید. البته نگهداشتن طرف مقابل تا پایان کار هم یک بُرد برای شما محسوب میشود.
در این گزارش سعی شده تا شما با ۹ فن علمی برای داشتن یک مذاکره موفق، آشنا شوید:
▪️با نوع گفتگو آشنا شوید
▪️یک پیشنهاد تهاجمی بدهید
▪️قبل از مذاکره یک کفِ قیمتی برای خودتان مشخص کنید
▪️در مذاکره مانند آیینه باشید
▪️بر روی پتانسیلهای خود پافشاری کنید
▪️بر روی یک رقم پافشاری نکنید
▪️در مورد خودتان صحبت کنید
▪️اولین پیشنهاد را شما بدهید
▪️همهی گزینهها را روی میز نگه دارید
کانال تلگرامی عشق پول کلیک کنید
معرفی مرموزترین و پربازده ترین پول دنیا
۲۵ نکته خواندنی پیرامون بیت کوین
با آغاز قرن بیست و یکم ارزهای دیجیتالی وارد بازارهای مالی شدند و به سرعت گسترش پیدا کردند.
در سالهای اخیر از بین این ارزها، بیتکوین بهعنوان مهمترین ارز دیجیتالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
علیرغم پیچیدگیهای زیادی که درباره بیتکوین وجود دارد تلاش میکنیم به اختصار نکات مهمی را جهت آشنایی با آن بیان کنیم.
1 نخستین بار بیتکوین در سال ۲۰۰۹ و در واکنش به بحران بزرگ مالی، معرفی شد.
2 اولین بیتکوین توسط ساتوشی ناکاموتو ژاپنی در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر گردید. ساتوشی بدون آنکه چیز زیادی از خودش فاش سازد، پروژه را به اواخر سال ۲۰۱۰ موکول کرد.
3 ساتوشیناکاموتو انگیزه خود را از ایجاد این پول، خشم زیاد از وضعیت فاجعهبار اقتصادی برشمرد. وی افزود که میخواسته واحد پولی جدیدی اختراع کند که تحت تاثیر سیاستهای غیرقابل پیشبینی مالی، دزدیهای بانکداران و سیاست نباشد.
4 بسیاری معتقدند این اسم یک اسم مستعار است و خیلیها نیز معتقدند که «ناکاموتو» فقط یک نفر نیست بلکه یک گروه است.
5 از بیتکوین بهعنوان ارز دیجیتالی، ارز رمزنگاری شده و پول مجازی یاد میشود که به نظر میرسد «ارز دیجیتالی» عبارت صحیحتری باشد.
6 درواقع بیتکوین یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بیپشتوانه» است.
7 بیتکوین واحد پول دیجیتالی است که از طریق یکسری الگوریتمهای پیچیده ریاضی بهدست میآید.
8 بیتکوین عموماً از طریق استخراج (ماینینگ) که همان فرایند پردازش تراکنشهای بیتکوین است، بدست میآید. این روش مستلزم در اختیار داشتن کامپیوترها و سختافزارهای قدرتمند است.
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
طراحی افزایش فروش
برای افزایش فروش سه راه پیش روداریم:
1 اول افزایش تعداد موارد فروش فردی
2 دوم افزایش حجم فروش به هرمشتری
3 سوم، افزایش تعداددفعات فروش به هرمشتری.
مدل فروش قدیمی4 بخش داشت:
1 اول ابراز صمیمیت (تحویل گرفتن مشتری)
2 دوم صالحیت دادن به مشتری (شما چقدر پول دارید یا چقدر می خواهید هزینه کنید)
3 سوم سخنرانی برای مشتری (معرفی کالا)
4 چهارم، نهایی سازی فروش (کالا را بخر، مشتری!)
اما مدل جدید فروش برعکس شده است.
توصیه می شود 40 درصد از وقت خود را بگذارید برای ابراز صمیمیت و جلب اعتماد مشتری
30 درصد از وقت را به شناسایی نیازهای مشتری اختصاص دهید ( برای این منظور باید خیلی با دقت به حرفهای مشتری گوش کنید )
20 درصد از وقت را بگذارید برای معرفی کالا تا نشان دهید این کالا چگونه نیاز مشتری را برطرف می کند
10 درصد آخر را هم اختصاص بدهید به نهایی سازی فروش.
صحبت مشتری را قطع نکنید، وقتی او حرف می زند یک کلمه هم نگویید.
اگر مکث کنید و با توجه به حرفهایش گوش کنید و سوال های مرتبط بپرسید، مشتری این گونه تعبیر می کند که او برای من ارزش قائل است.
خوب سوال کنید. سوال ملایمی مثل :
«منظورتان چیست؟»
به مشتری می فهماندکه شما به درک نیاز او علاقمندید.
( روانشناسی فروش –برایان تریسی )
کانال تلگرامی عشق پول کلیک کنید
نگاهی به زندگی 4 ایرانی کارآفرین در آن سوی آب ها
از بزرگ ترین سایت خرید آنلاین تا مالکیت دهمین مرکز خرید بزرگ جهان
در این گزارش قصد داریم نگاهی به زندگی 4 کارآفرین ایرانی که خارج از کشور زندگی می کنند و با خلاقیت، ابتکار و پشتکارشان موسسه ها و شرکت های اقتصادی، علمی و تکنولوژی موفقی را راه اندازی کرده اند و حالا افراد زیادی در آن ها مشغول کار و فعالیت هستند، داشته باشیم.
ساختمان 165 و برادران عمید حضور
سعید و رحیم عمیدی بزرگ شده یکی از خانواده بزرگ کارآفرینی در ایران محسوب می شوند؛ آن ها فرزندان یکی از بنیانگذاران شرکت کفش بلا در تهران ( عمید حضور) هستند که بعد از ترک ایران و گذشت چند سال فامیلی خود را به عمیدی تغییر دادند. این دو برادر در دهه 1350 ایران را به مقصد آمریکا ترک کردند و تصمیم گرفتند به جای فعال شدند در کسب و کار خانوادگی و تولید باتوجه به جهش تکنولوژی در جهان وارد کسب و کارهای نوین شوند.
حسن خسروشاهی و جریان کارآفرینی در رگ او
نکته جالب در زندگی حسن خسروشاهی این است که او در سن 42 سالگی ( سال 1360) و زمانی که از ایران به کانادا مهاجرت کرد، همه چیز را از صفر شروع کرد؛ حسن خسروشاهی ( فرزند علی خسروشاهی بنیانگذار گروه صنعتی مینو) یکی از سهامداران اصلی گروه صنعتی مینو بود که با پیروزی انقلاب مجموعه کارخانه ها و بخش مهمی از اموال و دارایی هایشان ملی اعلام شد؛ ولی همه این ها باعث نشد که او ناامید شود بلکه به ونکور رفت و همه چیز را دوباره از نو ساخت.
خانواده قرمزان و دهمین مرکز خرید بزرگ جهان
آیا می توانید تصور کنید که مالکان بزرگترین مرکز خرید آمریکای شمالی و دهمین مرکز خرید جهان یک خانواده ایرانی باشند؟ مالک وست ادمونتون مال در کانادا که تا سال 2004 بزرگترین مال جهان محسوب می شد با مساحت 500 هزار متر مربع، 800 فروشگاه، 25 رستوران، یک پارک سرگرمی، یک استخر مواج، پارک دلفین ها و 26 سالن سینما؛ خانواده ( برداران) قرمزیان هستند. خانواده ای کارآفرین که مالک چند مرکز خرید دیگر، هتل و شرکت « تریپل فایو گروپ» در زمینه معاملا املاک و مستغلات اند.
پی یرمراد امیدیار و بزرگترین سایت خرید و فروش آنلاین
بنیانگدار ای بی یک ایرانی به نام پی یر مراد امیدیار است که در سن 28 سالگی و در سال 1995 ای بی (e-Bay) راه اندازی کرد. او در سال ۱۹۶۷ در شهر پاریس بدنیا آمد و در کودکى به همراه خانواده اش به مریلند آمریکا مهاجرت کرد. امیدیار اولین برنامه کامپیوترى خود را در سن ۱۴ سالگى براى کتابخانه مدرسه اى که در آن مشغول تحصیل بود نوشت. او در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه Tufts University در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شد و چند سال در شرکت های زیرمجموعه اپل و ماکروسافت مشغول کار شد تا اینکه سایت خود را راه اندازی کرد.
کانال تلگرامی عشق پول،دنیای تجارت کلیک کنید
فواید کار گروهی برای رسیدن به موفقیت
افراد زیادی تصور می کنند که موفقیت شغلی آنها فقط تابع درستی عملکردهای شخصی آنهاست. این تصور از سرنوشت خودآفرین باعث شده محیطی در اداره ها و شرکت ها به وجود آید که همکاران برای جلو افتادن از یکدیگر و رسیدن به مقامی بالاتر از هم، اطلاعاتشان را از هم مخفی نگاه می دارند و از کسی تقاضای کمک نمی کنند.
اما این تنها راه رسیدن به موفقیت نیست. در واقع، هرچه از نردبان ترقی بالاتر روید، به این نکته خواهید رسید که زمانی می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید که بدانید چطور از همکاران خود برای گرفتن اطلاعات استفاده کنید و به اتفاق هم برای یک هدف مشترک تلاش کنید.
شما همه ی کارها را نمی توانید به تنهایی انجام دهید. قبول دست کمک دیگران یا محول کردن بعضی مسئولیت ها به سایرین، نشانه ی ضعف و ناتوانی نیست، بلکه روشی خردمندانه است که به شما کمک می کند زودتر به موفقیت دست یابید و پیشرفت کنید.
چه کارتان را به تازگی شروع کرده باشید و چه به پُست ها و مقام های بالای شرکت رسیده باشید، باید یاد بگیرید که چطور خود را برای قبول کمک و ارائه کمک آماده کنید.
فواید:
▪️سرعت بخشیدن به کار
▪️گرفتن ترفیع
▪️افزایش عملکرد کارمندانتان
▪️ایجاد اعتماد و ارتباط
▪️آموختن از دیگران
▪️کاهش استرس
▪️تمرکز بر هدف اصلی
▪️بهره بردن از دیگران
کانال تلگرامی عشق پول،دنیای تجارت کلیک کنید
ده درس مهم برای ساختن تجارت
هر كارآفريني براي ساختن تجارت ميليون دلاري اش باید بداند:
۱. درس اول:
يك تجارت موفق قبل از اينكه وجود داشته باشد، خلق شده است.
۲. درس دوم:
يادبگيريد كه چگونه مي شود بدشانسي را به خوش شانسي تبديل كرد.
۳. درس سوم:
تفاوت بين شغل و كارتان را بدانيد.
۴. درس چهارم:
موفقيت، شكست را آشكار مي كند.
۵. درس پنجم:
راه رسيدن، مهم تر از هدف است.
۶. درس ششم:
بهترين جواب ها در قلب شماست، نه در سرتان.
۷. درس هفتم:
محدوده ي آرمان، تعيين كننده محصول است.
۸. درس هشتم:
تجارتي را طراحي كنيد كه بتواند كاري را كه ديگران قادر به انجامش نيستيد، انجام دهد.
۹. درس نهم:
براي معاملات بي ارزش نجنگيد.
۱۰. درس دهم:
بدانيد كه چه زماني بايد از كار دست بكشيد.
برگرفته از کتاب "پيش از آنكه كارتان را رها كنيد به فكر يك تجارت باشيد" نوشته رابرت کیوساکی
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
آنچه یک ملت را بزرگ و سربلند می سازد و به آن بزرگی و افتخار می بخشد،وسعت خاک و ثروت بسیار نیست.بلکه وجود مردمانی سخت کوش و علاقه مند به اعتلای سرزمینشان است.کشورهای برتر دنیا مانند دانمارک،هلند،سوییس،بلژیک،سوئد،ژاپن،کره جنوبی،نیوزلند و ....از نظر رفاه اجتماعی و امید به زندگی و همه شاخصه های مثبت،از منابع نفت و گاز و معادن و وسعت خاک بهره مند نیستند.اما با پشتکار و برنامه ریزی مدیران جامعه به بالاترین درجه رشد و شکوفایی نائل آمده اند.درآمد سرانه آن ها ده ها برابر بیشتر از درآمد سرانه کشور ما با برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز است.باحمایت و تشویق کارآفرینان و توجه به صنایع کوچک و ایجاد اشتغال مولد و ترویج فرهنگ مصرف تولیدات ملی و بالا بردن بازده کار مفید و سرلوحه قراردادن روایت((دست هایی که خدمت می کنند،مقدس تر از لب هایی هستند که دعا می خوانند))کار وتولید عار پنداشته نشود.خوشبختانه آیینی را پرستش می کنیم که پیامبر بزرگوارش بوسه بر دستان کارگر می زد.امیدوارم همه کسانی که با نیت خیر و خداپسندانه اقدام به سرمایه گذاری می کنندو هدف نهایی آنان کمک به پیشرفت تولید و افزایش اشتغال و از بین بردن واردات و رونق صادرات و تقویت ارزش پول ملی و کاهش تورم و افزایش سطح رفاه عمومی مردم است،هیچ گاه از ورود و فعالیت در بازار سرمایه،احساس و اظهار ندامت نکرده و از برکات نیات خیرشان برخوردار شوند.اعتقاد دارم موفقیت به کسانی روی می آورد که برای خوشبختی دیگران تلاش می کنند.کسانی که آرزومندند روشنایی چراغ های همسایه بیشتر شود،بدون شک حوالی خانه شان روشن تر خواهد شد.اگر با مساعدت دست اندرکاران سازمان بورس در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی،اعتماد مردمی جلب و اطمینان به آینده سرمایه گذاری ایجاد شود،با راه اندازی و توسعه شرکت ها و صنایع پیشرفت اقتصادی جامعه شتاب گرفته،فقر از میان رخت خواهد بست و بازتاب آن شامل حال همگان خواهد شد.
به امید صنایعی پیشرفته تر با مدیرانی لایق تر،رفاهی بیشتر و ایرانی آبادتر و سرافرازتر
محمد علی نوروزی
برگرفته گوشه ای از کتاب روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
چگونه فرزندانمان را کارآفرین بار بیاوریم نه کارمند ؛
سیستم آموزشی بچه ها را بسمت وکالت و مهندسی و دکتری می برد.
رسانه ها فوتبالیست شدن و هنرمند شدن رو تبلیغ میکنن.
تو خونه همه دنبال اینیم که بچه هامون درس بخونن و تحصیل کرده بشن و...
کجای این آموزش و تربیت به بچه ها یاد میده کارآفرین باشن؟ برای خودشون کسب و کار داشته باشن؟ شرکت تاسیس کنن و صاحب کار باشن؟ تجارت کنن و تاجر بشن؟
تقریبا هیچ جا...
کلا در حال آموزش به بچه هامون هستیم که توی زندگی اصلا ریسک نکنن و کارمند باشن تا توی عافیت زندگی کنن.
چگونه فرزندان را کارآفرین تربیت کنیم؟
۱. پول تو جیبی دادن به بچه ها عادتیه که ذاتا بچه ها رو غیر مستقل و حقوق بگیر بار میاره.
راه حل مناسب به نظر میرسه این باشه که پول تو جیبی بچه ها مشروط بشه به کمکی که به خونواده میکنن و کارهای خلاقانه ای که انجام میدن.
۲. هر شب براشون قصه نخونید.
۴ شب شما قصه بخونید و ۳ شب بخواید اونا برای شما قصه بگن.
کارآفرین باید بتونه سناریو ایجاد کنه و دیگران رو تحت تاثیر قرار بده.
۳. بچه ها رو تشویق کنید جلوی دوستاشون راجع به اسباب بازیهاشون و بازی هایی که بلدن سخنرانی کنن.
یاد بدید که روی بقیه تاثیر بزارن .
۴. اگه جایی مثلا توی رستورانی میرید و خدمات نامناسبی میگیرید به بچه ها یاد بدید که خدمات نامناسب رو تشخیص بدن و بتونن انتقاد کنن.
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
مرفه ترین ، ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟
انستیتوی انگلیسی لگاتم (Legatum) سالانه لیست مرفهترین کشورهای جهان را منتشر میکند. برای تعیین میزان رفاه فاکتورهایی چون اقتصاد، آموزش، سرمایه اجتماعی و آزادیهای فردی مورد بررسی قرار میگیرند.
شبکه خبری دویچهوله این لیست را مطابق شرح ذیل منتشر کرده است:
نروژ مرفهترین کشور جهان کشورهای اسکاندیناوی برای هفتمینبار پیاپی در صدر این جدول قرار دارند و نروژ از سال ۲۰۱۰ همچنان در همه عرصهها مرفهترین کشور جهان است.
سوئیس ثروتمندترین کشور جهان طبق لیست انستیتوی “Legatum” سوئیس ثروتمندترین کشور جهان است. با این حال در رتبه دوم مرفهترین کشورها قرار دارد، زیرا این کشور به لحاظ وضعیت آموزشی در رتبه ۲۱ جهان قرار گرفته است. جالب اینکه عملکرد دولت سوئیس اما رتبه نخست در سراسر جهان را به دست آورده است.
نیوزیلند، کشور آزادیهای فردی نیوزیلند به لحاظ قدرت اقتصادی در رتبه پانزدهم و به لحاظ سیستم بهداشت و سلامت حتی در رتبه بیستم جهان قرار گرفته، اما به لحاظ آزادیهای فردی در جایگاه نخست جهان قرار داد و در مجموع در لیست انستیتوی لگاتم رتبه سوم را احراز کرده است.
دانمارک دومین کشور اسکاندیناوی هرچند دانمارک به لحاظ اقتصادی و سیستم بهداشت و سلامت رتبههای هجدهم و سیزدهم را کسب کرده، اما در بقیه فاکتورهای مورد بررسی همچون، عملکرد دولت، آموزش، فرصتهای کارآفرینی و غیره یکی از بهترین و مرفهترین کشورهای جهان است. دانمارک در مجموع در ردیف چهارم لیست انستیتوی لگاتم قرار گرفته است.
کانادا و یکی از بهترین سیستمهای آموزشی کانادا در این لیست در مجموع در رتبه پنجم قرار دارد. سیستم آموزشی کانادا جزو بهترینهای جهان محسوب میشود و در رتبه دوم قرار گرفته است. این کشور به لحاظ امنیت در رتبه نهم و به لحاط عملکرد دولت در رتبه هشتم بهترینهای جهان جای گرفته است.
سوئد، بهترین فرصتهای شغلی سوئد سومین کشور اسکاندیناوی است که در میان ۱۰ کشور مرفه جهان رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. سوئد در سه فاکتور امنیت، عملکرد دولت و اقتصاد رتبه چهارم لیست انستیتوی لگاتم را به دست آورده و به لحاظ ایجاد فرصتهای شغلی در رتبه نخست جهان قرار گرفته است.
استرالیا، بهترین سیستم آموزشی در این لیست استرالیا در مجموع در رتبه هفتم قرار گرفته است. سیستم آموزشی استرالیا رتبه نخست جهان را به دستآورده و این کشور بهلحاظ آزادیهای فردی شهروندانش در رتبه سوم قرار دارد.
بازهم اسکاندیناوی، اینبار فنلاند فنلاند چهارمین کشور اسکاندیناوی است که در میان ۱۰ کشور برتر لیست رفاه جهانی انستیتوی انگلیسی جای گرفته است.
فنلاند گرچه به لحاظ اقتصادی در رتبه ۲۶ دنیا قرار دارد، اما در عرصه ایجاد فرصتهای شغلی، در رتبه چهارم، عملکرد دولت، در رتبه پنجم، آموزش، در رتبه ششم و امنیت در رتبه سوم جهان قرار دارد. مردم این کشور در مجموع در رتبه هشتم رفاه در دنیا قرار دارند.
هلند، کوچک اما مردمانی مرفه کشور کوچک هلند، گرچه به لحاظ قدرت اقتصادی در رتبه بیست و پنجم دنیا قرار دارد، اما در عرصه آموزشی رتبه چهارم، در عرصه بهداشت رتبه ششم و در زمینه آزادیهای فردی رتبه هفتم دنیا را به خود اختصاص داده. هلند در لیست انستیتوی “Legatum” در مجموع در رتبه نهم قرار گرفته است.
آمریکا، دهمین کشور مرفه جهان ایالت متحده آمریکا به لحاظ امنیت در رتبه سی و یکم و به لحاظ اقتصادی در رتبه هفدهم دنیا جای گرفته است. سیستم بهداشت و سلامتی این کشور اما رتبه نخست جهان را به دست آورده است.
رتبه چهاردهم آلمان آلمان در میان ۱۰ کشور مرفه جهان دیده نمیشود و در رتبه چهاردهم جای گرفته است.
اقتصاد آلمان دررتبه هشتم،
ایجاد فرصتهای شغلی در رتبه چهاردهم، عملکرد دولت در رتبه هفدهم، وضعیت آموزش با جهش پنج رتبهای در رتبه دهم و آزادیهای فردی شهروندان در رتبه هفدهم جهان قرار گرفته است.
کویت، بالاترین رتبه در منطقه خاورمیانه نام کویت در رتبه سی و ششم جدول رفاه جهانی انستیتوی لگاتم دیده میشود. قدرت اقتصادی این کشور رتبه شانزدهم ارزیابی شده است، اما در عرصه آزادیهای فردی از رتبه ۴۹ جهان در سال ۲۰۱۳ به رتبه ۸۳ در سال ۲۰۱۴ تنزل یافته است. وضعیت آموزشی این کشور از رتبه ۵۶ در سال ۲۰۱۳ به رتبه ۳۰ در سال جاری بهبود یافته است.
ترکیه: سقوط رتبه اقتصادی ترکیه در جدول رفاه جهانی به لحاظ اقتصادی از رتبه هفتاد در سال ۲۰۱۳ به رتبه هشتاد و ششم در سال ۲۰۱۴ تنزل پیدا کرده است. جالب اینکه وضعیت آموزشی در ترکیه طی دو سال ۱۰ رتبه ارتقا یافته و از رتبه ۹۱ جهان به رتبه ۸۱ رسیده است.
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
بهترین کشورهای جهان برای راهاندازی کسب و کار کدامند؟
بانک جهانی در گزارش "سهولت انجام کسب و کار" به بررسی بهترین و بدترین مکانها برای کارآفرینان پرداخته و مقررات در ۱۰ بخش تاثیرگذار در سهولت راه اندازی یک کسب و کار را بررسی کرده است. این بخشها شامل دریافت برق، مجوز ساخت و ساز، حمایت از سرمایهگذاران اقلیت، پرداخت مالیات، تجارت خارجی، اجرای قراردادها، حل مشکل ناتوانی در پرداخت دیون، ثبت ملک و دریافت اعتبار هستند.
این کشورها عبارتند از:
۱-نیوزیلند(۹۹.۹۶)
این کشور پرداخت مالیات را راحتتر کرده و نرخ مالیات جبران خسارت حوادث را که از سوی کارفرمایان پرداخت می شود، کمتر کرده است.
۲-کانادا(۹۸.۲۳)
کانادا مکان فوقالعاده ای برای آغاز یک کسب و کار است و فرآیند لازم برای این کار تنها ۳۶ ساعت طول می کشد.
۳-هنگکنگ، چین(۹۸.۲۰)
هنگکنگ با کاهش هزینه ثبت کسب و کار، راهاندازی یک شرکت را کم هزینه کرده است.
۴-جمهوری یوگوسلاوی سابق، مقدونیه(۹۸.۱۴)
این کشور با تغییر پروسه رای دادن برای سازمان دهی مجدد برنامهها و فراهم کردن امکان مشارکت بیشتر وام دهندگان، مشکل ناتوانی در پرداخت دیون را برای شرکتها کمتر کرده است.
۵- جمهوری آذربایجان(۹۷.۷۴)
جمهوری آذربایجان روال دریافت یک اتصال برق جدید را با معرفی نقشه ظرفیت برق با موجود بودن انشعاب برق که زمان مورد نیاز برای مشخص کردن نقطه اتصال مشتری جدید را کاهش داده، یکپارچه کرده است.
۶-سنگاپور (۹۶.۴۹)
سنگاپور دریافت مجوز ساخت و ساز را راحتتر کرده و دسترسی آنلاین به خدمات مختلف را بهبود بخشیده است.
۷-استرالیا (۹۶.۴۷)
استرالیا یکی از بهترین نقاط جهان برای دریافت مجوز ساختوساز بوده و از این نظر در رتبه دوم قرار گرفته است.
۸-گرجستان (۹۶.۱۳)
گرجستان حمایتهای سرمایه گذار اقلیت را تحکیم بخشیده، حقوق سهامدار را افزایش داده و ساختارهای مالکیت و کنترل را شفاف کرده است.
۹-ارمنستان (۹۶.۰۷)
ارمنستان دسترسی به اعتبار را با تصویب یک قانون جدید راحتتر کرده است.
۱۰-ایرلند (۹۵.۹۱)
سیستم مالیاتی مناسب شرکتها، ایرلند را پنجمین مکان عالی برای کسب و کار در جهان ساخته و این کشور را در فهرست بانک جهانی در رتبه بالایی قرار داده است.
۱۱-کره جنوبی (۹۵.۸۳)
این کشور که برای اینترنت پرسرعت و دسترسی خوب به فناوری معروف است و عوامل مذکور کمک کرده است کره جنوبی در این فهرست رتبه بالایی داشته باشد.
۱۲-جامائیکا (۹۵.۶۱)
برای راهاندازی یک شرکت در جامائیکا تنها دو پروسه نیاز است که به طور متوسط ۱۰ روز طول میکشد.
۱۳-کوزوو (۹۵.۵۴)
کوزوو با معرفی یک سیستم آنلاین برای ثبت اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مشارکتهای بیمه اجتماعی پرداخت مالیات را راحتتر کرده است. این اقدام همچنین امکان داده هزینه محاسبه مالیات بر درآمد شرکتها کمتر شود.
۱۴-استونی (۹۵.۱۳)
استونی یک مکان مناسب برای راهاندازی یک کسب و کار است و تنها سه روز و نیم طول میکشد تا یک شرکت در این کشور راهاندازی کرد.
۱۵-سوئد (۹۴.۶۴)
سوئد با راحتتر کردن انتقال ملک و معرفی مکانیسمی برای گزارش خطاها در نقشهها، رتبه اش در این فهرست را بهبود بخشیده است.
۱۶-انگلیس (۹۴.۵۸)
سیستم مالیاتی انگلیس برای شرکتها در رتبه ۱۰ قرار گرفته است در حالیکه طبق گزارش بانک جهانی این کشور از نظر حمایتها برای سرمایه گذاران اقلیت، در رتبه ششم قرار گرفته است.
۱۷-بلژیک (۹۴.۴۹)
در حالی که بلژیک برای راهاندازی یک کسب و کار در رتبه بالایی قرار دارد، اما در زمینه ثبت ملک در رتبه ۱۳۱ قرار گرفته است. این پروسه بسیار وقت گیر بوده و به طور متوسط ۵۶ روز طول میکشد.
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
بهترین کشورهای جهان برای کارآفرینان کدامند؟
بهترین کشورهای جهان برای کار آفرینان طبق شاخص که از سوی دانشگاه وارتون و شرکت تحقیقات بازار Y&R تهیه شده است، به شرح زیر می باشند:
1- آلمان به عنوان یک کشور متصل با زیرساخت بسیار پیشرفته و نیروی کار فوقالعاده ماهر و همچنین سهولت دسترسی به سرمایه برای کارآفرینان، در همه بخشها در رتبه بالایی قرار گرفته است. این کشور در شاخص بهترین کشورها، در رتبه چهارم ایستاده است.
2- ژاپن یکی از تحصیلکردهترین و از نظر فناوری، پیشرفتهترین کشورهای جهان است که آن را برای کارآفرینان بسیار جذاب میکند. این کشور ۱۰ امتیاز کامل برای زیرساخت توسعه یافته کسب کرده است.
3- آمریکا همواره به عنوان یک قطب بزرگ نوآوری و فعالیت کارآفرینی به خصوص برای داشتن سلیکون والی - منطقه معروف در شمال کالیفرنیا و مکان استقرار برندهای معروفی مانند فیسبوک و گوگل- شناخته شده است. این کشور در شاخص اتصالپذیری و سهولت دسترسی به سرمایه، ۱۰ امتیاز کامل را کسب کرده است.
4- آمار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی ا(OECD) رشد ۳۱ درصدی فعالیت کارآفرینی انگلیس در فاصله سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ را نشان میدهد که بر خلاف سیر نزولی جهانی بوده است. این کشور به ویژه در شاخص زیرساخت، اتصالپذیری و چهارچوب حقوقی قوی خود امتیاز بالایی را کسب کرده است.
5- سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و از مزایای نیروی کار فوقالعاده ماهر و با تحصیلات عالی برخوردار است. این کشور برای کارآفرینان به دلیل نرخ پایین مالیات شرکتها، سهولت دسترسی به سرمایه و چهارچوب حقوقی پیشرفته بسیار جذاب است.
6- سوئد برای شفافیت در شیوههای کسب و کار و همچنین به دلیل داشتن نیروی کار تحصیلکرده، در رتبه بالایی قرار گرفته است. استکهلم، پایتخت سوئد، یک قطب بزرگ برای استارت آپها به شمار میرود.
7- کانادا به عنوان نخستین کشور آمریکای شمالی که به این فهرست وارد شده، به دلیل زیرساخت توسعه یافته، شفافیت در شیوههای کسب و کار و نیروی کار ماهر رتبه بالایی کسب کرده است. این کشور در سال ۲۰۱۵ برنامه نوآورانه "استارت آپ ویزا" را به اجرا گذاشت که کارآفرینان مهاجر را با سازمانهای بخش خصوصی کانادایی مرتبط میکند.
8- روزنامه اکونومیست سنگاپور را فشردهترین اکوسیستم کارآفرینی جهان نامیده که رتبه جهانی بالایی در فضای استارت آپ دارد. این کشور در شاخص وارتون برای زیرساخت، سهولت دسترسی به سرمایه و اتصال پذیری رتبه بالایی کسب کرده است.
9- عرصه استارت آپ کارآفرینی استرالیا، یک عرصه نوظهور به شمار میرود و با وجود هزینههای نسبتا بالای استارت آپها که به دلیل دستمزدهای بالا در استرالیاست، این کشور در زیرشاخص کارآفرینی برای اتصالپذیری، زیرساخت و شفافیت شیوههای کسب و کار رتبه بالایی کسب کرده است.
منبع: ایسنا
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
بازار 16 هزار میلیاردی که به سمت تحول بزرگ می رود
بازار فست فود در ایران به شدت به سمت پولسازی می رود. بررسی های صورت گرفته در ماهنامه آیندهنگر نشان می دهد که این بازار طی یک دهه آینده امکان قابل توجهی برای رشد دارد. آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد در ایران، خانواده های یک نفره، سالانه 511 هزار تومان برای رستوران رفتن، هزینه می کنند و خانواده های سه نفره، 737 هزار تومان هزینه شان می شود.
دهک پنجم و ششم، که طبقه متوسط جامعه هستند، 382 و 482 هزار تومان صرف رستوران و هتل می کنند. اما از این دهک به بعد، هزینه ها به یک باره بالا می رود. دهک هشتمی ها به طور متوسط در کل کشور، 890 هزار تومان برای رستوران و هتل رفتن می پردازند، دهک نهمی ها یک میلیون و 500 هزار تومان ودهک دهم که ثروتمندترین های جامعه هستند، سالانه حدود 3 میلیون تومان برای رستوران رفتن خرج می کنند.
هزینه تحصیل این دهک نیز، 800 هزار تومان کمتر از پولی است که برای رستوران رفتن می پردازند. ثروتمند ترین طبقه جامعه، سالانه حدود 300هزار تومان برای تفریح و امور فرهنگی شان نیز کمتر از رستوران هزینه می کنند.
بررسی های دیگر نیز نشان می دهد مصرف فست فود، به یکی از اصلی ترین عادت های رفتاری ایرانیان تبدیل شده است. خانواده هایی که هیچ فرد شاغلی ندارند، سالانه 559 هزار تومان برای رستوران وهتل هزینه می کنند که این تنها 199 هزار تومان کمتر از متوسط این نوع هزینه است. اما در شاخص تفریح و امور فرهنگی، هزینه خانوارهایی که هیچ کس در آن ها شاغل نیست،حدود 250 هزار تومان کمتر از متوسط کل کشور است. حتی در شاخص تحصیل نیز، خانواده های بدون فرد شاغل، سالانه 427 هزار تومان برای تحصیل خرج می کنند که 137 هزار تومان کمتر ازهزینه رفتن به هتل و رستوران است.
هم چنین خانواده هایی هم که مستاجر هستند، سالانه 614 هزار تومان برای رستوران خرج می کنند که 36 هزار تومان کمتر از هزینه ان ها برای تفریح و امور فرهنگی است. خانواده های مالک مسکن نیز، سالانه 821 هزار تومان برای رستوران رفتن می پردازند.
آخرین باری که بانک مرکزی هزینه خانواده ها را برای مصرف غذاهای آماده به طور دقیق اعلام کرد، مربوط به سال 93 می شود. در آن زمان اعلام شده بود ایرانی ها سالانه بیش از 11 هزار میلیارد تومان برای غذاهای آماده مصرف می کنند. تا پایان سال 90 هر خانوار ایرانی سالانه 380 هزار تومان صرف خرید فست فود میکردند. هرچند هنوز ارقام جدید برای سال گذشته اعلام نشده اما با توجه به اینکه شاخص بهای گروه غذاها و خوراکیهای آماده و آشامیدنیها در سال 91 نسبت به سال 90 معادل 39.7 درصد افزایش یافت میتوان اشاره کرد با احتساب تورم 39.7 درصدی شاخص این گروه در سال 91 میزان هزینه سالانه هر خانوار در این بخش از 380 هزار و 742 تومان در سال 90 با بیش از 151 هزار تومان افزایش به 531 هزار و 896 تومان رسیده است.
با در نظرگرفتن هزینه متوسطی که خانواده های ایرانی برای رستوران وهتل می پردازند و ضرب آن در تعداد کل خانواده ها، می توان محاسبه کرد که در حال حاضر ایرانی ها سالانه حدود 16.3 هزار میلیارد تومان برای رستوران هزينه مي كنند.
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
اصول و استراتژی قیمت گذاری
مانند کسی نباشید که، قیمت همه چیز را می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند!
"اسکار وایلد"
مانند دیگر جنبه های مدیریت، قیمت گذاری و بازاریابی تلفیقی از هنر و دانش است.
علیرغم منعطف به نظر رسیدن بحث قیمت، اصولا تصمیم گیری درمورد قیمت، برگشت ناپذیر است و یکی از پر ریسک ترین( p) از ( ۴p) بازاریابی است.
برخلاف آن چه بسیاری ازشرکت های ایرانی همچنان به عنوان پارادایم فکری خود درقیمت گذاری محصولات و خدمات در ذهن دارند، نقطه عزیمت قیمت گذاری تحلیل جایگاه رقابتی شرکت در بازار و رحجان مخاطب است و نه محاسبات هزینه ای مدیریت مالی.
مارپیچ مرگبار قیمت گذاری
spiral deat pricingg
اگر نماینده خرید مشتری در هنگام خریدبه شمابگوید که قیمت فروش رقیب شمابرای همین کالا بجای ۱۰ دلار، ۸ دلار است و شما نیز به تخفیف ۲دلاری راضی شوید، در اینصورت احتمالا شرایط به اینصورت پیش میرود که نماینده خرید تخفیفی ۲دلاری را کافی نداند و به سراغ فروشنده قبلی برود و از وی بخواهد که کالا را ارزان تر از ۸ دلار بفروشد تا خرید خود را از آنان انجام دهد.بدین ترتیب یک فرآیند رفت و برگشتی آغاز می شود که استراتژی باخت –باخت را برای فروشنده رقم میزند و تنها خریدار نفع می برند.
راه حل :
در مورد بالا باید با چانه زنی خریدار را قانع کرد که تفاوت قیمت بخاطر اختلاف کیفیت و عملکرد محصول است وحتی می تواند کالایی مشابه کالای رقیب را به قیمت ۷٫۹دلار بفروشد! در واقع باید به او بفهماند که هر ارزانی بی دلیل نیست .
در این صورت فروشنده برنده است، چه محصول ارزانتر خود را بفروشد که قیمت آن رقابتی است و چه محصول گرانتر خود را که عملکرد آن رقابتی است.
قاعد بازی:
1 قانون اول:
عادت تخفیف را باکمی غرور جایگزین کنید
2 قانون دوم:
ارزش ارائه شده به مشتریان خود را بشناسید .
3 قانون سوم:
یکی از ۳ استراتژِی ساده قیمت گذاری را به کار ببرید.
4 قانون چهارم:
با مشتریان خود بهتر بازی کنید.
5 قانون پنجم:
برای افزایش سود، قیمت گذاری کنید.
6 قانون ششم:
برای رشد و افزایش انعطاف پذیری در مذاکره، بر محصولات و خدمات خود بیافزایید.
7 قانون هفتم:
رقبای خود را مجبور کنید نسبت به قیمت های شما واکنش نشان دهند.
8 قانون هشتم:
ستون فقرات فروش خود را تشکیل دهید
9 قانون نهم:
حرکت ازقیمت گذاری مبتنی بر تجربه به سمت قیمت گذاری مبتنی بر ارزش
10 قانون دهم:
با اطمینان قیمت گذاری کنید به یاد داشته باشید که شما چه کسی هستید.
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
عباراتی مفید برای "نه" گفتن
دوستان گرانقدر صاحب کسب وکار، بدون شک به این یقین رسیده اید که گفتن «نه» ، هنر میخواهد و یکی از پارامترهای مهمی است که میتواند برای کسب موفقیت در کسب و کارتان تاثیر گذار باشد، درمطالب قبلتر در اینخصوص خدمتتان ارائه کرده بودم.
اما، اگر شما از جمله كساني هستيد كه "نه گفتن" در مقابل درخواست ديگران برايتان سخت است، بدانيد كه عزت نفس شما قدري پايين است و نيازمند تاييد ديگران هستيد.
به صورت ريشه اي بايستي تلاش كنيد و مهر طلبي را از خود دور نماييد.
به دليل اينكه فرايند تغيير، زمان بر خواهد بود بهتر است از جملات زير استفاده نماييد و به جاي گفتن جوابهاي مثبت اتوماتيك، قدري زمان بخريد تا در مورد قبول و يا رد درخواست ديگران بتوانيد بالغانه فكر كنيد.
اين جملات عبارتند از:
١- من در حال حاضر نميتوانم جوابي بدهم. اگر ممكن است يک وقت ديگري در اين مورد حرف بزنيم.
٢- مي خواهم كمك كنم ولي نميتوانم.
٣- الان نمي توانم هيچ قولي بدهم.
٤- من متشكرم كه از من درخواست كردي ولي واقعا نمي توانم.
٥- من مي فهمم كه تو واقعا به كمك نياز داري ولي واقعا نمي توانم جوابي بدهم.
٦- الان جواب من "نه" هست ولي اگر تغييري در برنامه ام داشتم به تو اطلاع خواهم داد.
٧- جواب من "نه" هست ولي ميتوانم بخشي ازدرخواستت را عملي كنم.
٨- به من چند دقيقه اي اجازه بده تا برنامه هايم را چك كنم.
9- من تا چند دقيقه ديگر به تو خبر خواهم داد.(پس از فكر كردن حتما جواب بدهيد).
10- من نياز به هماهنگي با ( خانواده، همسر، محل كار و ... ) دارم و بعد به تو اطلاع مي دهم.
فراموش نكنيد به دليل ريشه دار بودن مهرطلبي، اگر بخواهيد توضيحات بيش از اندازه براي جواب منفي بدهيد شكست مي خوريد و حتي دچار احساس گناه خواهيد شد.
بدانيد هركسي مسئول زندگي خويش است و توانايي اين را دارد تا مشكلاتش را حل نمايد، ولي در صورتيكه بالغانه امكان ياري و كمك به ديگري را داريد، اين كار را انجام دهيد.
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool
مهارتهای برقراری ارتباط اثربخش با مشتری
1 در ارتباط با مشتریان وقفه ایجاد نکنید
تأخیر و یا ایجاد وقفه در ارتباط با مشتری احتمالی تأثیر روانی منفی بر ذهن مخاطب دارد. بنابراین برنامهی منسجمی برای پیگیری مشتریهای خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که پاسخگویی سریع و توجه به نیازهای مشتریان از مهمترین مهارتهایی است که در ارتباط با مشتریهای احتمالی باید به آن توجه کنید.
2 شنوندهی خوبی باشید
اگر مشتری احتمالی احساس کند که هیچ توجهی به صحبتهایش نمیشود این امر تأثیر روانی بسیار بدی بر روی او دارد. بنابراین برای برقراری ارتباط اثربخش با مشتری بهتر است شنوندهی خوبی باشید. به مخاطبتان نشان دهید که برای سخنانش ارزش قائلید و تمام حواستان به صحبتها و نیازهای او است.
3 سؤالات واضح بپرسید
قدرت کنترل مکالمه و برقراری ارتباط اثربخش از مهمترین مهارتهای جذب مشتری است. بنابراین افرادی در برقراری ارتباط با مشتری موفق هستند که قدرت کنترل مکالمه را داشته باشند و سبب جلب اعتماد مشتری شوند. بهتر است سؤالات واضح و مفیدی حین مکالمه مطرح شود. زیرا طرح سؤالات بیربط و گیجکننده باعث میشود که مشتری از ادامهی ارتباط منصرف شود.
4 دانش خود را درزمینهی فعالیتتان افزایش دهید
در هر زمینهای که فعالیت میکنید باید دانش کافی در ارتباط با کالاها و خدمات شرکتتان داشته باشید. چه مشتری شما فردی باشد که از اصطلاحات تخصصی استفاده میکند و چه فردی که هیچ اطلاعاتی درزمینهی بازاریابی شبکهای ندارد، شما بهعنوان یک حرفهای باید با طرح سوا لاتی میزان دانش و اطلاعات مشتری را تخمین بزنید. پس از آگاهی از میزان اطلاعات فرد درزمینهی فعالیتتان میتوانید ارتباطی اثربخش با او ایجاد کنید.
5 نقاط قوت کسبوکار خود را در ابتدا بیان کنید
در حالت کلی مشتریان تمایل دارند در ابتدای آشنایی خود با هر کسبوکاری در مورد خدمات و نقاط قوت آن اطلاعاتی به دست آورند. بنابراین هنگام برقراری ارتباط با مشتری بهتر است پس از آگاهی از نیازها و ارائهی یک سری اطلاعات کلی، سراغ نقاط قوت و ویژگیها و خدمات منحصربهفرد شرکتتان بروید. بنابراین بهعنوان یک حرفهای بهتر است مشتری را متقاعد کنید که در تماس با شما بهترین گزینه را انتخاب کرده است.
کانال تلگرامی ما
https://t.me/eshghepool