| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
29 مورد را در رزومه شغلی نیاورید تا در استخدام موفق شوید!
بنا بر اعلام رسمی سایت CareerBuilder، مدیران مسئولِ استخدام برای هر موقعیت شغلی به طور متوسط 75 رزومه دریافت می کنند. آنها برای بررسی تمام رزومهها وقت کافی ندارند. بررسی اولیه هر رزومه به طور میانگین 6 ثانیه زمان می برد تا مسئولین متوجه شوند آیا رزومه ارزش بررسی بیشتر را دارد یا نه.
اگر میخواهید رزومه شما در مرحله اولیه تائید شود، از 29 مورد در رزومه خود اجتناب کنید.
هدف از ارسال رزومه
وقتی درخواست استخدام می دهید، کاملاً مشخص است به دنبال شغل هستید. پس نیاز نیست در رزومه خود هدف از ارسال را بیان کنید.
شرح تجربیات کاری غیرمربوط
بیان موارد شخصی
نیاز نیست موارد شخصی از جمله وضعیت تاهل، کد ملی، گرایش مذهبی را در رزومه خود عنوان کنید. شاید این موارد در گذشته الزامی بودند اما اکنون هیچ لزومی ندارد در رزومه شما بیان شوند.
سرگرمی و تفریحات
وقتی این سرگرمیها هیچ ارتباطی به شغل درخواستیتان ندارد، از وارد کردن آن در رزومه خودداری کنید.
بیان دروغهای واضح
افراد برای جبران ضعفهای خود این دروغها را می گویند. متقاضیان بجای این کار روی مهارتهای خود تمرکز کنند.
سن
اگر نمی خواهید به خاطر سنتان یک موقعیت شغلی را از دست بدهید، در رزومه خود از نوشتن تاریخ فارغالتحصیلی خودداری کنید."
نوشتن توضیحات اضافه
حذف کردن حاشیههای صفحه برای اینکه بتوانید همه چیز را در یک صفحه جای بدهید، اشتباه بزرگی است. در رزومه خود باید از فضای خالی زیاد و حاشیه عریض استفاده شود.
بیان خاطرات
معرفی افرادی که شما را تائید می کنند
اگر مدیر استخدام بخواهد درباره شما از کسی پرس و جو کند، خودش از شما درخواست می کند مشخصات آنها را بگویید.
استفاده از فرمت نامناسب
فرمت رزومه باید طوری باشد که مدیر استخدام بتواند به راحتی رزومه را بخواند و مهارتهای فرد و اهداف شغلی را تشخیص دهد.
استفاده از ضمایر شخصی
نیازی نیست از ضمایر شخصی استفاده کنید زیرا مسئولین استخدام می دانند رزومه درباره شما و تجربیاتتان است.
استفاده از زمان حال درباره شغل قبلی
نباید از زمان حال برای بیان تجربیات شغلی گذشته استفاده شود. از زمان حال تنها برای بیان شغل فعلی استفاده کنید.
استفاده از ایمیلهای غیررسمی
استفاده از واژههای اضافه
یکی از متخصصان مشاغل می گوید، نیاز نیست واژه تلفن یا ایمیل را در مقابل شماره یا ایمیل خود بنویسید، زیرا این کار غیرماهرانه بودن شما را نشان می دهد.
درج کردن تیتر، پانویس، جدول و نمودار
وقتی رزومه خود را با فرمتی استاندارد و بدون موارد مذکور بنویسید، اعتبار بیشتری خواهد داشت.
قرار دادن اطلاعات تماس محل کار فعلی
درج اطلاعات تماس محل کار فعلی در رزومه نه تنها اشتباه بلکه احمقانه است. آیا واقعاً دوست دارید کارفرمای جدید با محل کار شما تماس بگیرد؟
نوشتن نام رئیس
نباید نام رئیستان را در رزومه بیاورید مگر اینکه تماس گرفتن کارفرمای جدید با رئیس فعلی موردی نداشته باشد.
ذکر اصطلاحات خاص یک شرکت
شرکتها برای مواردی چون نرم افزارهای سفارشی، تکنولوژیها و فرآیندهایشان، زبان و اصطلاحات خاصی دارند که فقط افراد درون شرکت از آنها مطلع هستند."
پس از بیان این اصطلاحات در رزومه خود اجتناب کنید و به سراغ اصطلاحات عمومی بروید.
قرار دادن لینک صفحات خود در شبکههای اجتماعی
صفحات شخصی و غیرحرفهای شما در شبکه های اجتماعی هیچ ارزشی برای رزومه ندارد. البته قرار دادن صفحاتِ مرتبط با کسب و کار مانند صفحه لینکدین که تجربیات کاری و تخصص شما را در بر می گیرد، می تواند خیلی هم مفید باشد.
درج سوابق کاری بیشتر از 15 سال
بیان حقوق دریافتیِ فعلی و حقوق درخواستی
درخواست مبلغ حقوق چیزی است که باید در مرحله مصاحبه مطرح شود.
استفاده از فونتهای قدیمی
فونت باید به سادگی قابل خواندن باشد و خوب و زیبا به نظر برسد.
استفاده از فونتهای فانتزی
خواندن فونتهای فانتزی و شکسته چندان آسان نیست و شاید باعث شود مدیر استخدام به اطلاعات کمتری درباره شما پی ببرد.
استفاده از اصطلاحات رایج و تکراری
علت ترک کار قبلی
بهتر است این موارد در هنگام مصاحبه بیان شود.
درج معدل فارغالتحصیلی
اگر به تازگی فارغالتحصیل شدهاید و معدل بالایی هم دارید، از ذکر آن در رزومه غافل نشوید؛ در غیر اینصورت از عنوان آن پرهیز کنید.
قرار دادن عکس در رزومه
بیان نظرات خود، بدون توجه به واقعیتها
از ذکر عباراتی چون "دارای روابط عمومی بسیار بالا" یا "بسیار منضبط و باانگیزه " و ... خودداری کنید. اینها نظر خودتان است و ممکن است فاصله زیادی با حقیقت داشته باشد.
بیان تجربیات کاری کوتاه مدت
منبع: Businessinsider
کانال تلگرامی عشق پول،دنیای تجارت کلیک کنید